Żyć z bloga. Zarabiać na blogu. Brzmi to pięknie i wiele osób o tym marzy. Ale też większość z tych osób pozostaje z sferze marzeń nie wiedząc, że jest to o wiele bardziej możliwe niż myślą.

Aby ułatwić Tobie realizację tych marzeń, przygotowałem listę kilku pomysłów na to, jak można zarabiać na blogu lub też poprzez bloga.

Jak zarabiać na blogu

Jak zarabiać na blogu? Oto lista 10 pomysłów.

 

1. Reklamy

To chyba najprostsza i najbardziej popularna metoda (choć niekoniecznie najbardziej lubiana przez czytelników). Zgłaszasz się na przykład do programu Google AdSense i zarabiasz na tym jak ktoś wejdzie w reklamę, która będzie wyświetlać się na Twoim blogu.

 

2. Afiliacje

Afiliacje (programy afiliacyjne) to, mówiąc najprościej, polecanie produktów innych firm z możliwością uzyskania prowizji w momencie, gdy ktoś zakupi dany produkt z twojego polecenia.

Afiliacje są o tyle lepsze od reklam, że samemu możesz wybrać produkt, który będziesz reklamować. Takim produktem może być aplikacja na komputer, kurs online, książka.

Niektórzy blogerzy prowadzą własne programy afiliacyjne. Jednym z nich jest Michał Szafrański z jego znakomitą książką “Finansowy Ninja”

W ramach afiliacji możesz polecać też książki, które czytasz czy wszelkie inne produkty. Jedną ze stron, która oferuje wiele programów afiliacyjnych jest strona Net Sales Media

 

3. Konsultacje

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem i zarabianiem na blogu i nie masz dużego grona odbiorców to możesz działać nieco bardziej u podstaw i w ramach swojego bloga oferować konsultacje.

Po pierwsze: stwórz zakładkę z ofertą swoich konsultacji. Ja stworzyłem TAKĄ.

Po drugie: jeśli wiesz kto jest Twoim idealnym klientem to znajdź takich klientów kilkudziesięciu i wysyłaj im oferty swoich konsultacji (oczywiście nie rób tego w sposób nachalny, tylko pokaż im, że oni Ciebie potrzebują i że możesz rozwiązać ich problem).

 

4. Własny produkt

Konsultacje są dobrym pomysłem nie tylko na zarabianie, ale też na poznanie prawdziwych problemów swoich klientów. A to daje nam możliwość pokazania klientom rozwiązania ich problemów. I zamiast docierać pojedynczo do klientów, możemy stworzyć jeden produkt i docierać do wielu osób jednocześnie.

Jeśli na przykład potrafisz tworzyć blogi i z tego udzielasz innym konsultacji to możesz stworzyć kurs online pomagający innym osobom tworzyć blogi.

Innym produktem może być na przykład napisanie ebooka. Jeśli prowadzisz bloga poradnikowego na przykład to możesz zebrać wiele wpisów ze swojego bloga, dodać do nich coś ekstra i taki produkt sprzedawać.

 

5. Szablony dokumentów

Oto jedna z mniej oczywistych opcji. Tutaj możliwości mamy całkiem sporo bo możemy na przykład:

  • stworzyć szablony dokumentów excel (budżet, kalkulatory, wykresy)
  • dokumenty prawne (umowy, regulaminy, polityki)
  • dokumenty okolicznościowe (zaproszenia na wydarzenia, karty dań, listy gości)
  • kalendarze (kalendarze świąt, kalendarze wydarzeń branżowych, kalendarze ogrodnicze, kalendarze modowe)

 

6. Usługi

I jeszcze jedna opcja, która nie jest tak oczywista. Nauczam, że blog jest biznesem. Jeśli tak potraktujesz bloga to nie będzie on tylko stroną w internecie, ale prawdziwym biznesem.

Więc oprócz wpisów i wirtualnych produktów możesz też działać osobiście i w “prawdziwym” świecie oferując usługi, jak na przykład:

  • pisanie tekstów
  • wypożyczanie sprzętów (audio, video, ogrodniczych, samochodowych)
  • wypożyczanie powierzchni (do nagrywania filmów, do robienia zdjęć)
  • wypożyczanie umiejętności (pomagasz innym tworzyć ich własne produkty za pomocą twoich sprzętów i umiejętności: kursy, plakaty, zdjęcia, pokazy)

 

7. Patronite/Patreon

Patronite (wersja polska) i Patreon (wersja zagraniczna) są portalami, które pozwalają zbierać twórcom fundusze od swoich społeczności.

Jednym z bardziej znanych przykładów takiego pozyskiwania funduszy może być Krzysztof Gonciarz, który poprzez Patronite zebrał łącznie ponad 500 tys. zł.

 

8. Wystąpienia publiczne

Tworząc bloga docierasz do określonej społeczności. Jestem nie tylko twórcą treści ale ekspertem w danej dziedzinie (mając wiedzę lepszą od innych osób na danych temat jesteś dla tych osób ekspertem). Tym samym budujesz swoją markę osobistą i stajesz się rozpoznawalny w środowisku.

To daje Ci możliwość wystąpień publicznych.

Jest wiele konferencji branżowych na których możesz wystąpić lub też możesz zostać przez kogoś zaproszony na taką konferencję.

Lokalne konferencje możesz śledzić na stronie Crossweb.

 

9. Wpisy sponsorowane

Czyli tworzysz taki wpis (lub podcast czy vloga), który opisuje jakiś temat (problem) i przeplatasz ten wpis informacjami na temat produktu czy usługi, którą masz opisać w ramach tego tematu (problemu).

Czyli nie jest to taka typowa reklama tylko jednak pokazujesz, że produkt rozwiązuje jakiś problem.

 

10. Wspólne akcje marketingowe

Na koniec absolutna bomba. Wspólną akcją marketingową może być na przykład wspólny webinar z osobą z danego bloga/firmy (na przykład z Michałem Szafrańskim).

Taki webinar ogłaszasz dla swojej społeczności i dla społeczności Michała (łączycie społeczności).

Na takim webinarze omawiacie wspólnie jakiś temat po czym na końcu Michał oferuje sprzedaż swojego produktu.

Michał zarabia na tym, że sprzedaje swój produkt. Ty zarabiasz określony wcześniej z Michałem na przykład % sprzedaży.

Twoją pracą jest znalezienie chętnej osoby na taką współpracę, zaproponowanie jej całego wydarzenie, ustawienie techniczne webinaru i tematu prezentacji.

 

Tyle z moich pomysłów. Czy dodałbyś coś jeszcze do tej listy?

 

 

Kategorie: Porady

1 Komentarz

Podsumowanie września - Nastawienie na rozwój · Październik 5, 2019 o 8:06 pm

[…] Blog JZB: Jak zarabiać na blogu? […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *