Czy warto korzystać z reklamy na Facebooku? Równie dobrze można by zapytać: czy warto korzystać z Facebooka?
Odpowiedź brzmi – to zależy jaki masz w tym cel.

Bo jeśli chcesz skorzystać z reklamy tylko po to, aby mieć więcej lajków pod postem to come on! Lajki nic nie znaczą.

 

Reklama to nic innego jak inwestycja. A inwestuje się po to, aby zarabiać.

 

Czy warto korzystać z reklamy na Facebooku?

Więc jakie zalety ma nasza inwestycja w reklamę na Facebooku? Oto kilka z nich.

 

1. “Wszyscy” są na Facebooku

Każdego dnia, średnio 1,5 miliarda osób korzysta z Facebooka. Jest to tym samym najpopularniejsza strona w całym internecie.
To tak jakby stworzyć galerię handlową, która każdego dnia jest odwiedzana przez 1,5 miliarda osób. Fajnie byłoby mieć tam sklep, prawda? Dodatkowo, przy umiejętnie stworzonej reklamie, mielibyśmy zawsze tłumy w naszym sklepie.

 

2. Świat korzysta z Facebooka. I to dużo

Według danych agencji eMarketer, w grupie osób powyżej 18 roku życia, średnio każdego dnia przez 43 minuty korzystamy z Facebooka.
Nie robi to wrażenia na Tobie? No to patrz na to: każdej minuty użytkownicy lajkują 4,1 miliona postów.
Czyli odkąd czytasz ten wpis, zostało polubionych 4,1 miliona postów na fejsie.

 

3. Targetowanie

To jest chyba największa zaleta. Dzięki targetowaniu możemy dotrzeć do specyficznej osoby: interesującej się na przykład WordPress’em, mieszkającej w Warszawie, mającej 25 lat, lubiącej bloga SpidersWeb itp. Chyba żadne inne narzędzie nie oferuje takich możliwości.

Dlaczego to jest zaletą? Ano dlatego, że nie trwonimy budżetu reklamowego na dotarcie z naszymi pampersami do osób nie mających dzieci lub mających powyżej 50 lat.

 

4. Samodzielne określanie budżetu

Każdy może skorzystać z reklamy – zarówno osoba mająca na ten cel 10zł jak i wielka agencja z budżetem setek tysięcy złotych.
To sprawia, że reklama na fejsie jest najtańszą dostępną formą reklamy.

 

Jak się mawia: “każdy kij ma dwa końce”. Nie inaczej jest w przypadku Facebooka.

 

Wady reklamy na Facebooku

 

1. Zamknięte środowisko 

Działamy tylko w ramach tej jednej platformy. Już na przykład w Google nie będziemy widoczni. W radiu czy telewizji też nie.

 

2. Giniemy w natłoku informacji w “wall’u”

To, że użytkowników jest tak wielu na Facebooku, znaczy to też tyle, że tworzą oni horrendalnie dużo informacji. Tym samym nasz post z reklamą będzie tylko jednym z miliardów innych postów na Facebookowej ścianie.

Wiesz zresztą po sobie. Przewijasz wall’a niemal bez większej refleksji, zapominając po kilku minutach co właściwie przeglądałeś.

 

Zanim skorzystamy z danego rozwiązania, zawsze warto poznać wszystkie za i przeciw. I tak jak wspominałem na początku, wszystko zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć.

Być może reklama na Facebooku wcale nie jest Ci potrzebna, ponieważ zależy Ci na powiększaniu liczby fanów na Twoim fanpage. W takim przypadku można działać bardziej organicznie i skorzystać z pomysłów, o których pisałem w TYM wpisie.

 

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *